Od diskety po game passy, tak by se dalo v kostce shrnout hraní počítačových her od začátku až po současnost. Pojďme se podívat, jak se hraní proměňovalo
Hraní skrze děrné štítky
Pokud se podíváme na úplný začátek, bylo hraní her určeno pro vyvolené. Počítač měl v práci jen málo kdo a doma vlastně nikdo. Pracovníci na počítačích hráli v práci první hry, u kterých jim bylo naprosto jedno, jak vypadají, ale šlo především o to, že přinášejí určitou formu zábavy.
Staré dobré diskety
Později se již počítače začaly rozšiřovat do do mácností a s nimi přišly i první hry na disketách. Ty se navzájem půjčovaly, neustále se přemazávaly a kopírovaly a výsledkem byly fatální errory při instalacích a náhlý konec natěšení.
Spasitel CD
Záchranou se stalo CD, které sice přineslo velké tituly jen na jednom médiu, ovšem problém byl s kopírováním. V 90. letech tak něco jako pirátství v podstatě vůbec neexistovalo. Zlomem byl rok 2000, kdy se začaly objevovat pirátské kopie a na lidé je začali prodávat za všemožné ceny na internetu. Zároveň bylo nutné shánět cracky a modlit se, aby fungovaly. Úspěšnost byla povětšinou 80% ovšem cracknuté hry se potýkaly s velkou nestabilitou a problémy.
Doba digitální
Současný trend je ve znamení digitálních kopií a války mezi vývojáři silných ochran herních titulů a nejrůznějšími skupinami hackerů. Nejnovějším přírůstkem jsou také game passy, které defacto umožní hráči hrát nejrůznější tituly za měsíční poplatek jak se jim zlíbí.