Tajemství korejského progamingu

Tajemství korejského progamingu

Progaming v Jižní Korei se těší velké oblibě, řadí se mezi oblíbené sporty, něco jako v Česku lední hokej. Korea patří k velmi technicky vyspělým státům, to se projevuje nejen na elektronických zařízeních (Sony, Samsung), ale také na progamingové scéně. Historie her v Korei se píše od roku 1980, kdy vycházeli klasické hry pro MS-Dos a Atari. Světlo světa spatřila v Korei také první MMORPG (počítačová hra na hrdiny o více hráčích).

Jak to v Korei začalo

Začátky slavného korejského progamingu sahají k vydání hry StarCraft v roce 1998 a datadisku k této hře Brood War, kterého se fanoušci dočkaly o rok později. Korejští hráči tuto hru dokonale ovládly a  dokázali vyhrávat velkou většinu turnajů, Starcraft se pro ně stal národním sportem.

 Korejská škola hraní

Profesionální korejští hráči, mají zázemí, o kterém si v České republice můžeme nechat jen zdát. Každý tým je sponzorován velkými herními korporacemi, které jim zařizují gaming house (místo kde hráči z týmu společně trénují), herní vybavení a dopravu na turnaje. Turnaje, kterých se progameři z Korei účastní, mívají velký prize pool (hodnota výherních odměn), mnohdy až několik set tisíc dolarů.
Mimo jiné je zde i případ úmrtí, při kterém umřela hráč po 50 hodinách hraní StarCraft. Po této nešťastné zkušenosti, korejská vláda rozhodla o tom, že osoby mladší osmnácti let, nesmí hrát mezi půlnoci a osmou hodinou ranní.

 APM – počet akcí za minutu

Action Per Minute neboli APM, je pojem používaný v real time strategiích. Myslí se tím počet akcí, které je hráč schopen zvládnout za minutu za pomoci myši a klávesnice. Profesionální hráči se pohybují mezi 300 – 400 APM. Rekordmanem v této dovednosti je korejský hráč Park Sung-Joon, který za jednu minutu zvládl 818 akcí.

 Co hrají Korejští profesionálové

Nejhranější hrou ve světě je již nějaký ten pátek League of Legends a ne jinak tomu je v Jižní Korei, kde zabírá takřka 40% celého herního trhu. Druhé místo obsadila hra Sudden Attack, která není v našich končinách moc známá, jedná se však o podobnou hru jako Counter Strike. StarCraft 2 se umístil až na třetím místě, se zastoupením necelých 10% na korejském trhu.