Natočit film podle herní předlohy není nic jednoduchého a svědčí o tom i většinou neúspěšné filmy, které se o to pokusily. My se dnes pokusíme přijít na to, kde je zakopaný pes celého problému.
Výběr je klíčem k úspěchu
Samozřejmě že výběr inspirace je tím nejpodstatnějším. Filmaři často naráží na problém, který spočívá ve výběru opravdu známého námětu z velmi známé a populární hry, který ovšem ve filmovém zpracování absolutně nefunguje. Je pro nutné vybírat takový náměr, který nabízí zajímavý a originální koncept, kam určitě spadá například Mass Effect, The Elder Scrolls, nebo již zfilmovaný Warcraft.
Série jako DOOM, Need for Speed či Super Mario Brothers pak nemají příliš mnoho šancí, protože jsou tak jednolité, že jakýkoliv filmový děj, který do nich bude implementován, bude působit naroubovaným dojmem.
Koho oslovit?
Při výběru je též nutné dobře volit herecké obsazení. Tvůrci, kteří vytvářeli Wing Commander. do hlavních rolí obsadili herce ze Scooby Doo, což působilo přinejmenším podivně. Příklad dobrého hereckého obsazení pak může být Angelina Jolie ve filmu Tomb Raider. Ovšem nejvíce záleží na režisérovi. Například takový Uwe Boll je mistr v ničení dobrého základu, což se projevilo ve filmech Far Cry, BloodRayne i Postal.
Hra nebo film?
Ovšem největší kámen úrazu tkví v samotném základu natáčení filmů podle her. Mnoho diváků si totiž neuvědomuje, že titul již není hrou, ale filmem a proto je na něj nutno nahlížet odlišně. Film se prostě jako film bude chovat a bude tak i vypadat. Například při natáčení Gears of War prohlásil režisér Rod Ferguson, že pokud by měl film dodržovat některé prvky ze hry, výsledek by byl katastrofální.
A právě to dokonale vystihuje celý problém. Pokud tedy rádi hrajete hry a rádi sleduje filmy, oddělte tyto dva světy od sebe a užívejte si je separovaně.