Arena Tier List – Neutrální Rare karty

Základem získávání hodně goldů, dustů a karet, prostě všeho, co v Hearthstonu existuje, je umět dobře hrát Arény. To není ale pouze o vašem stylu hry, ale také o výběru karet. V tomto příspěvku se naučíte, jak na tom jsou různé Neutrální Rare karty. K tomu vám poslouží tento článek, který je přeloženou a velmi adaptovanou verzí Tier Listu od Trumpa (pokud ho neznáte, tak je to jeden z nejlepších Arena hráčů, doporučuji jeho stream).

 

Nejlepší

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]1. Azure Drake

Azure Drake je neskutečná karta. Dokonce i bez svého Spell Poweru je nechutně výhodná. U hodně minionů vzniká debata, jestli jsou opravdu 2 v 1, jestli i bez svých schopností je jejich samotné tělo (za x krystalů y/z, útok/životy) dobré. U Azure Draka je i to tělo opravdu silné. Za 5 krystalů 4/4 není nijak špatné, k tomu si líznete kartu a máte Spell Power.

Například Novice Engineer (2 krystaly, 1/1, líznete si kartu) už je velmi populární v Aréně a Azure Drake je přesně to samé ve statech a jako bonus dostanete Spell Power.[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]2. Argent Commander

Argent Commander, i přesto, že není 2 v 1 v tom samém smyslu, jako byl Azure Drake, je pořád úžasná karta. Skoro ve všech hrách, když ho zahrajete, tak něco zabije. Už to že má Charge je velmi dobré, protože z něho dostaneme value (hodnotu) okamžitě. Divine Shield velmi dobře funguje s Chargem, což dělá z Argent Commandera více, než jen rychlých 4 damage, pokud jde po větších cílech.

Tuto kartu když zahrajete, tak většinou bude mít soupeř něco, co bude schopná zabít, což ji eliminuje a zároveň vám nechává něco na stole.[/symple_column]

 

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]Výborné

3. Stampeding Kodo

Zabije menšího miniona, a přitom vám dá 3/5 tělo na stůl. Okamžitý konec pro jakákoli Aggra (rychlé decky s levnými miniony). Stojí za zmínku, že se do vašich Aggro decků ale nehodí. To tuto kartu ale nijak nekazí, protože do Control, nebo Midrange (něco mezi Control a Aggro) je perfektní. Většina Arena decků nakonec většinou stejně skončí jako Midrange. V této metě má určitě své místo a velmi se vyplatí si ho vzít do decku a klidně nechat na počáteční ruce, pokud jste proti rychlejším deckům (většinou Hunter, nebo Warlock).[/symple_column]

 

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]4. Knife Juggler

Klasický , starý vtip, že Knife Juggler má taunt je určitě podpořen fakty. Má opravdu hru-měnící schopnost. Ten vtip dává smysl, protože Knife Juggler nemá velký, nebo rychlý dopad na hru, ale postupně dává výhodu a lehce může vyfouknout soupeři jakékoli šance na návrat do hry. Není žádný jiný minion za 2 krystaly, který by se mohl takto vymknout kontrole.[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]5. Twilight Drake

Velmi podobný Chillwind Yetimu. Také velký minion za 4 krystaly s útokem 4 a potenciálně vysokýmí životy. Většinou je horší, než Yeti, což není žádná urážka, ale může být i mnohem větší. Je známo, že je slabý proti Silencům. To ale není nijak velká nevýhoda, jelikož na něj musí být použitá silná abilita a k tomu ještě zbyde 4/1 Drak, což zabije skoro vše, co do něj soupeř pošle. Když nepočítáme Earth Shock (silence, potom 1 damage za 1 krystal, pouze na Shamana), tak hlavní nevýhoda je to, když si ho líznete později ve hře. Dobře vypočítaný drak však může být nepřekonatelná překážka pro mnoho Arena decků. [/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]6. Sunwalker

Sunwalker má vše, co byste po minionu s Tauntem chtěli chtít. Má dostatek životů, aby chvíli vydržela na stole a má dost velký útok na to, aby zničila skoro cokoli, do čeho útočí. 6 many je dost a nepotřebujete mnoho six dropů (karet za 6 man), ale Sunwalker je dost dobrý, aby se ucházel o tato místa pokud nedostanete Argent Commandera, někde může být i lepší. Nevýhoda může být, že okamžitě nemění průběh hry, ale sebrat soupeři spelly a miniony tím, že se o ní zabijí je přesně to, co po ní chceme s vysokými životy, Tauntem a Divine Shieldem. [/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]7. Mind Control Tech

Už za 3 many 3/3 je hratelný minion, jelikož dobrých three dropů ve hře není moc. Jeho abilita je pouze třešničkou na dortu. Ta je samozřejmě velmi silná, a proto také je n listu tak vysoko. Můžete si vybrat, jestli počkáte, až bude mít soupeř 4 a více minionů a moct jednou levnou kartou otočit celou hru, nebo zahrát 3/3 miniona dříve ve hře.

Hráči při zvažování, jestli si tuto kartu vzít, se často moc soustředí na nejlepší a nejhorší možný výsledek. Pokud jste si ho nechali, tak alespoň neco trochu dobrého dostanete a bude to okamžitý 2 za 1 efekt. Většina lidí proti vám nebude hrát špatné karty, ani ty nejlepší v Aréně, takže nechávat si ho moc dlouho, nevyužít jeho 3/3 tělo a doufat v nejlepší možnost není moc chytré.

Poznámka: MCT je samozřejmě horší, pokud již máte hodně AoE čistících kouzel (např. Brawl, Flamestrike…)[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]8. Defender of Argus

Byl úžasný před nerfem (3/3) a teď trochu spadnul. Za 4 many 3/3 na něj bylo méně tlaku, aby vynahradil to, že to není úplně velký minion. Stačilo Taunt a +1/+1 na jednoho a už se vyplatil. Teď jako 2/3 není tak dobrý samotný, a aby byl výhodný, opravdu chcete dát jeho abilitu na dva miniony. Potom je samozřejmě super, ale je těžší z něj získat hodnotu, než předtím.[/symple_column]

 

 

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]9. Imp Master

Přijde do hry velmi brzy a hned začne pumpovat miniony. Jsou sice 1/1, ale postupně se i oni začnou počítat. Často lidé Imp Mastera ignorují, jelikož toho „moc nedělá“, ale pokud vytvoří třeba 3, tak je to vlastně za 3 many 1/5 a k tomu ještě 3x 1/1, což co se týče odstraňování soupeřových minionů a tradů je vidět. Nejlepší v kombinaci s buffama, jako Defender of Argus, Stormwind Champion atd..[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“] 10. Emperor Cobra

Vždy vám získá alespoň nějakou hodnotu. Zezačátku nemá tak špatné staty a je schopen dobře tradovat s 2/3+ miniony, později například s Taz’Dingem, nebo ještě něčím lepším. Bude se hodit v jakoukoli dobu ve hře, což je velmi ceněné u 2-3 dropů.[/symple_column]

 

 

 

Dobré

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]11. Wild Pyromancer

Za 2 many 3/2 jsou solidní staty. To dělá dobré picky z karet jako Bloodfen Raptor atd., ale Pyromancer je lepší, jelikož plně kontrolujete to, kdy se jeho abilita aktivuje. Nemusíte ji dělat vůbec, ale také vám může velmi dobře pomoc v čištění stolu. Pyromancer + Coin v dalším kole může zlikvidovat i x/4 miniony, což není vůbec špatné.[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]12. Injured Blademaster

Za 3 many 4/3 opět není vůbec špatné tělo. Velmi dobrý v kombinaci s například Earthern Ring Farseer, Voodoo Doctor a dalšími healovačkami, nebo s Priestem. V těch případech může diktovat celou hru, ale jinak je to solidní zaplnění 3-mana minionů.

[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

13. Violet Teacher

Má přesně ty staty, které byste od 4 dropu čekali a k tomu abilitu, která nemá žádné mínusy pro nás. I 1/1 klony se naspočítají. Jediný problém je, že dobrých 4 dropů je prostě moc, což mu dělá velkou konkurenci.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

14. Abomination

Skoro vždy s sebou tato časovaná bomba něco sebere. Musí se ale dobře načasovat tak, aby, jelikož má taunt, to soupeře poškodilo a ubralo co nejvíce many a zároveň dával čas vašim minionům na nějaký dobrý clear, nebo damage. Samozřejmě nehrát do decků s levnými miniony, jelikož by to poškodilo spíš vás.

[/symple_column]

 

 

Průměrné

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

15. Ravenholdt Assassin

Velmi drahý, ale má Stealth a 7 útok, což zaručuje to, že vždy zabijete, co chcete. Možná není bůhvíjak dobrý později ve hře, ale Stealth zaručuje, že vám soupeř jen tak miniona, na kterého jste použili celé kolo, nezabije.

[/symple_column]

 

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

16. Gadgetzan Auctioneer

Velmi podobný Azure Drakovi, ale vyžaduje od vás více. 5 man znamená, že ho jen tak nevyužijete v kole, kdy ho hrajete a soupeř se bude dost soustředit na jeho zničení hned další kolo, jelikož není ani moc odolný. Oproti Azure Drakovi (když nepočítáme Spell Power) se vyplatí až pokud zahrajete 2 spelly, což v Aréně nemusí být lehké v jednom kole, ale pokud už jich několik máte, Gadgetzan se rapidně zvedne na listu.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

17. Sunfury Protector

Sunfury Protector je trochu divný v tom, že je to velmi levný minion, ale budete ho chtít hrát až později. Taunt sám o sobě není nijak zázračný, hlavně zezačátku, kdy se minioni tak i tak potradují. Dostává však větší value později, kdy Taunt je mnohem použitelnější. Sunfury není nejlepší, ale 2 many 2/3 samo o sobě není tak špatné.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

18. Demolisher

Velmi otravná karta. Má dost životů na 3 drop, ale hlavní je jeho abilita. Soupeř ho více méně musí zabít, aby netrefil jednoho z jeho minionů, kterého by to nejspíš zezačátku hry zabilo. Když ho ale máte, tak zase nemusí vůbec trefovat to, co chcete. Také je dobré, že je schopný vzít dva útoky od 3/2 minionů, což je velká ztráta damage pro soupeře. Může vyjít velmi dobře, nebo velmi špatně. Je jen na vás, jestli to chcete riskovat.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

19. Questing Adventurer

Questing Adventurer má mnoho silných stránek. Aby jste ale ten jeho potenciál využili, musíte velmi riskovat se za 3 many 2/2. Hrát ho hned ve 3. tahu je obvykle chyba. Musíte ho brát, jako by měl Combo, potřebujete alespoň jeden spell, aby se vám vyplatil. Může se hodit, ale často je to pouze zbytečný risk.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

20. Crazed Alchemist

Crazed Alchemist jako 2/2 není příliš dobrý a jeho abilita mu v tom moc nepomáhá. V nějakých případech je tato karta ale zase úžasná, například už když zabijete Totem, nebo třeba Lightwell / Shieldbearer… Většinou však bude jeho abilita použita mnohem hůř.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

21. Arcane Golem

Další velmi riskantní karta (jako většina v této části listu). Může to být výhodný trade, co se many týče, ale musíte si být jisti, že se to vyplatí, jelikož pak (pokud není 10.+ kolo) budete v nevýhodě. Arcane Golem je lepší s tím, jak dlouho hra trvá. Musíte ho načasovat velmi pečlivě, pokud si ho vemete do decku.

Poznámka: Je mnohem výše na listu, pokud hrajete Aggro decky, které zabíjí rychle, ale ty jsou v Aréně velmi vzácné a riskantní.

[/symple_column]

 

 

Špatné

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

22. Pint Sized Summoner

Velmi zajímavá karta v nějakých směrech. Může vám lehce dát velkou výhodu, ale je velmi křehká, a tím pádem lehce zabitelná. Když ve 3. kole vyložíte Chillwind Yetiho bez coinu, tak vám to může dát obrovskou výhodu, ale většinou prostě zemře, jen co ji vyložíte, což vysoko na listu nehledáme.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

23. Master Swordsmith

Master Swordsmith je karta, která vám umožní vyhrávat více, pokud už vyhráváte. Pokud se vaše 1/3 udrží na stole více, jak 2 kole, tak na tom už musíte být dobře. S jiným minionem na stole není tak špatný, jelikož je to 2/3 vlastně. Pokud ale nemáte na stole jiného, nevyplatí se.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

24. Mana Wraith

Mana Wraith je trochu malá karta oproti tomu, co bychom od 2 dropu čekali. Má zajímavou abilitu, která vám může umožnit rychlé vedení zezačátku, ale postupem hry je více a více irelevantní a soupeř vždy bude mít cestu, jak se s 2/2 minionem vypořádat.

[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

25. Young Priestess

Velmi podobná Pint Sized Summoner v tom, že i když nejsou špatné, tak jimi úplně nechcete zabírat Rare místo v decku. Zahrát ji při prázdném stole je většinou chyba. Potřebujete alespoň jednou aktivovat abilitu, a pak už je to vlastně 2/2, což není špatné, ale dá se většinou hrát až ve 2.-3. kole, abyste si zajistili aktivaci před tím, než si soupeř s touto 2/1 lehce poradí.

[/symple_column]

 

 

Hrozné

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

26. Bloodsail Corsair

Má velmi malý účinek na hru svými staty a jeho abilitu když už využijete, což se moc nestane, tak také neudělá nějak moc. Nemúžeme od 1 dropu očekávat moc, ale také jsou lepší možnosti, než Bloodsail Corsair.

[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

27. Ancient Mage

Ancient Mage potřebuje nějakou pomoc, jako 4 many 2/5 a tu moc nedostává. Většinou dostat Spell Power nevykompenzuje jeho slabé tělo. Také, jako Defender of Argus, nemůžete vždy očekávat 2 bufflé miniony. Je mnoho dobrých 4 dropů, což ještě více dělá tuto kartu špatnou.

[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

28. Mana Addict

Byl by velmi dobrý, pokud by ten buff zůstal. Takto 1 útok nemá moc efekt na hru a většina decků má radši miniony, než spelly. Většinou zemře ještě dříve, než se nám povede mu dát nějaký útok.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

29. Coldlight Oracle

Vypadá, jako by se měl vyplatit. Karty máte oba a vy máte ještě 2/2. Problém je, že soupeř může tyto karty použít dříve, než vy a s více manou. Malá 2/2 tento deficit nevyrovná.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

30. Coldlight Seer

3 mana 2/3 není moc dobré a nikdy v Aréně nebude moct buffnout moc Murloců. Není to nejhorší tělo, ale určitě to není nic vzrušujícího.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

31. Secretkeeper

Secret karty, pokud je vůbec múže nějaký Hero mít, jsou velmi situační a často ne moc oblíbené. Sama o sobě tato karta není dobrá a museli byste zahrát secret, toto a ještě by to soupeř musel aktivovat, aby tato karta dostala +1/+1.

[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

32. Alarm-o-Bot

Trochu jako Mind Control Tech. Má velmi silnou abilitu, která se může velmi vyplatit, ale narozdíl od něj této kartě chybí k tomu dobré tělo. Navíc v aréně nebudete hrát nic, co stojí tolik many, aby se tento risk vyplatil.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

33. Lightwarden

Samozřejmě se posouvá na listu v Priest decku, ale jinak se nevyplatí a její abilita se nikdy neaktivuje.

[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

34. Ancient Watcher

Velmi hraná karta v Constructed, tak proč ne zde? Šance, že v Aréně dostanete dostatek karet, které dávají Silence, Taunt, nebo Shadowflame je opravdu malá. Pokud jich ale již dostatek máte, tato karta se rapidně posouvá na vršek listu.

[/symple_column]

 

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

35. Murloc Tidecaller

Dobrý v Murloc decku. V Aréně ale Murloc deck neuděláte…

[/symple_column]

 

[symple_column size=“two-third“ position=“first“]

36. Angry Chicken

Nevyjde to !

Dát tolik Buffů a karet jenom proto, aby vaše kuře dostalo průměrných 5 Attack se opravdu nevyplatí.

[/symple_column]

 

 

Leave a Reply