Battlefield 4 – multiplayer

Tak jak jsem slíbil, u dalšího dílu o BF4 se podíváme na multiplayer, který tvoří tu podstatnou část hry. Někdo se vrhnul do online válek i bez prolítnutí kampaní, což je ale škoda, protože si zde můžete odemknout část arzenálu a skiny.

I když brzy po vydání byla funkčnost snad poloviční, dnes vše šlape jak má a lagy ani pád hry při načítání mapy už nezaznamenáte. Nepřijdete tedy už ani o skóre, ani o vybavení PC (pokud jste nervák jak se patří 🙂 )

Když hra tedy funguje jak má, je potřeba ji trochu pochválit, protože je opravdu za co. Jako dva veliké (snad i obrovské) plusy musím uvést Commander mód, který v Battlefieldu není novinkou, ale ve čtvrtém díle je to parádní comeback, a testovací polygon, kde si můžete vyzkoušet řízení i létání bez toho, aby jste si vše museli oťukávat během online vřavy.

Commander-Mode-Page-Screenshot-3_6

Commander mód

Commander mód je opravdu velmi příjemná změna, protože nyní máte přehled o jednotlivých týmech, jejich pozicích a můžete jim zadávat rozkazy, které vedou k drtivé porážce. Je opravdu znát, pokud se velení ujme někdo schopný, komu není pojem taktika nijak cizí. Pokud nehrajete s náhodnámi hráči, ale už formujete klan nebo jen hrajete se spolužáky, je Vaše šance na výhru s dobrým velitelem obrovská. Navíc musím dodat, že se mi u commanderu osvědčilo i odhalování blízkých soupeřů. Málokterý camper vydrží díky tomuto módu na střeše nějakou výraznější chvilku.

Testovací polygon je další skvělá změna oproti BF3. Můžete si zde vyzkoušet všechna vozidla a naučit se s nimi pracovat podle Vašich představ. Nejednomu hráči se totiž nechtělo kazit hru ostatním tím, že by si nastoupil do vrtulníku a teprve poznával jeho možnosti. Můžete si tedy vyzkoušet veškerou bojovou techniku bez jakýchkoliv morálních zábran nebo výčitek svědomí. Konečně nám tedy do hor nebudou noví piloti zapichovat stíhačky. Vyzkoušet si polygon není žádná ostuda a těm, kteří si vše neosahali doteď ho vřele doporučuji, protože získáte sebedůvěru, kterou potřebujete na bojišti, když na Vás spoléhá skupinka spolubojovníků sedící na zadních sedadlech.

Navíc si díky arzenálu a čtyřem povolání brzy najdete styl hraní, který Vám prostě sedne a je potřeba ho už jen „pilovat“. Není problém být def, off nebo laserem označovat nepřátelská vozidla. Nejen počet zbraní se rozrostl, ale i přídavná výbava. Ikdyž se mohou setkat dva vojáci, kteří mají oblíbenou stejnou zbraň, chování jejich zbraní při střelbě může být naprosto odlišné, díky kompenzátorům nebo brzdám. Navíc můžete získat battlepack, kde krom XP bonusů můžete získat zajímavé kamufláže pro Vaše miláčky.

Ikdyž mapy na začátku a konci kola vypadají naprosto jinak, jde o tu samou mapu. Za vše může destrukce, kterou tvůrci tolik propagují pod názvem „levolution“. Ve hře budete najíždět lodí na pevninu, sledovat bortící se mrakodrapy i komíny. Taková událost změní mapu a je potřeba leckdy změnit i svuj styl hry. Každopádně mnohem využívanější jsou menší destrukce, jako např.: vybombardovat si díru do zdi a vytvořit si tak novou cestu za nepřátelská záda. Zpět ale k lodím. Boje na vlnách jsou velmi napínavé a celkově dost „nové“, díky stupňům vln. Navíc mapa Flood zone je po chvíli zaplavena vodou a obojživelná vozidla tu mají největší sílu.

2DDo9js

Mapa Flood zone se ze suchozemské bitvy změní na bitvu na vodní hladině

Ikdyž je ve hře dostatek módů pro případné oživení hry, ani tady se nechodí daleko (v podstatě nikam) od módu conquest. Osobně si rád zahraji Team Deathmatch, zde ale opravdu záleží, jestli Vaši spolubojovníci jsou zaběhlí mariňáci, nebo jen opičáci s puškou.

Když polygon a commander mód jsou dva velké plusy, mám k nim bohužel i mínusy. Podle mě je velmi nepříjemné spouštět Origin a pak vybírat server na webu battlelogu. Rád bych uvítal server browser ingame, jako tomu je např. u konkurenčních CoD. Druhý mínus, nad kterým mi už nešlo jentak mávnout rukou byla fyzika vozidel. Vrtulníky, které se odrážejí od budov v daných chvílích naprosto vytrhnou hráče z té battlefieldovské reality a uvědomí si, že vlastně „jen hraje“.

Nic to ale nemění na tom, že si majitelé výkonějších PC užijí nádherně vypadající války v 64ti hráčích, který se ze země přesouvá i na vodu a do vzduchu na často obrovských bojištích. Je opravdu poznat, že multiplayer je to, na co se tvůrci zaměřili a o válečnou atmosféru nebude nouze. Když singleplayer obdržel 9/10 i přes své jasné nedostatky, musím dát multiplayeru o něco více, bohužel to není perfektní na 10/10, využiji tedy „půlbod“ navíc.

9,5/10

 

Leave a Reply